PILATES

Pilates je metoda tělesného cvičení, která byla vyvinuta a propracována na začátku 20. století Josephem Pilatesem v Německu, Velké Británii a Spojených státech amerických.

Slučuje prvky rehabilitačního cvičení a východních cvičebních technik jako je jóga, tai-chi, chi-kung, atd.

Orientuje se na západního člověka, ale klade důraz na harmonii těla a duše jako celku.

Naše lekce Pilates probíhají formou kurzu, který je koncipován jako cyklus 12. Lekcí, které na sebe plynule navazují. Cvičení probíhá v malých skupinkách, max. 12 lidí. Klademe důraz na kvalitní provedení jednotlivých cviků a na využívání správné techniky. Menší skupinka zajišťuje individuálnější přístup a možnost lepší kontroly provádění cviků. Jedna lekce trvá 55 min.

Rozvrh lekcí naleznete ZDE a ceník  ZDE

REZERVACE MÍSTA v kurzu je NUTNÁ!

Rezervace se provádí na: pilates@poledance-chrudim.cz

 

O metodě Pilates 

Pilates je cvičební systém, který zlepšuje funkci svalové kontroly, flexibilitu těla, sílu a dýchání. Je zaměřené na posílení svalů celého těla, zejména hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna. Tím, že metoda klade důraz na zpevnění hlubokých břišních svalů jako opory pro páteř, je páteř méně namáhána. Veškerý pohyb zde vychází ze stabilního středu - tzv. Powerhouse (centrum síly) do všech periferních částí těla. Cvičí se pomalu a soustředěně za pomocí uvědomělého dýchání. 

 

Hlavní cíle Pilates  

·         zpevnit, posílit a zachovat přirozenou pohyblivost a správné držení těla

·         vybudovat silné, pevné a štíhlé tělo

·         pomáhat od bolestí zad a kloubů

·         posílit ochablé svalstvo a protáhnout přetížené partie těla

·         posílit pánevní dno (výborné cvičení po porodu, předchází inkontinenci a dalším zdravotním potížím)

·         zlepšit dýchání, podpořit prokrvení a činnost životně důležitých orgánů

·         zajistit celkovou vnitřní rovnováhu, fyzickou a psychickou pohodu

 

Pro koho je PILATES vhodná metoda

Je vhodný pro všechny generace bez rozdílu věku a pohlaví, pro lidi s dobrou fyzičkou i bez ní. Cvičení je vhodné pro tanečníky, sportovce, lidi s chronickou bolestí zad, lidi s nadváhou, lidi s opakovaným napěťovým zraněním, lidi trpící stresem, lidi se zájmem o prevenci osteoporózy, pro těhotné a ženy,
které chtějí otěhotnět, pro astmatiky. Doporučuje se i jako pokračování rehabilitační léčby.

 

Jaké bolesti dokáže zmírnit (odstranit)

Dokáže např. zmírnit bolesti v bederní oblasti zad, bolesti krční páteře, bolesti hlavy, bolesti kloubů, menstruační bolesti.

 

Co budete potřebovat pro cvičení Pilates

Pohodlné oblečení, ručník, pití. Podložky jsou ve studiu k dispozici (V Markovicích je nutná podložka).  Cvičíme bez bot .

 

Pilates MOTTO

         Po 10 lekcích se budete cítit lépe,

       po 20 lekcích budete lépe vypadat,

      po 30 lekcích budete mít nové tělo.