PILATES

 

Pilates je metoda tělesného cvičení, která byla vyvinuta a propracována na začátku 20. století Josephem Pilatesem v Německu, Velké Británii a Spojených státech amerických.

Slučuje prvky rehabilitačního cvičení a východních cvičebních technik jako je joga, tai-chi, chi-kung, atd.

Orientuje se na západního člověka, ale klade důraz na harmonii těla a duše jako celku.

O metodě Pilates

Pilates je cvičební systém, který zlepšuje funkci svalové kontroly, flexibilitu těla, sílu a dýchání. Je zaměřené na posílení svalů celého těla, zejména hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna. Tím, že metoda klade důraz na zpevnění hlubokých břišních svalů jako opory pro páteř, je páteř méně namáhána. Veškerý pohyb zde vychází ze stabilního středu - tzv. Powerhouse (centrum síly) do všech periferních částí těla. Cvičí se pomalu a soustředěně za pomocí uvědomělého dýchání.

 Hlavní cíle Pilates  

·         zpevnit, posílit a zachovat přirozenou pohyblivost a správné držení těla

·         vybudovat silné, pevné a štíhlé tělo

·         pomáhat od bolestí zad a kloubů

·         posílit ochablé svalstvo a protáhnout přetížené partie těla

·         posílit pánevní dno (výborné cvičení po porodu, předchází inkontinenci a dalším zdravotním potížím)

     ·         zlepšit dýchání, podpořit prokrvení a činnost životně důležitých orgánů

     ·         zajistit celkovou vnitřní rovnováhu, fyzickou a psychickou pohodu

 

 

Pro koho je PILATES vhodná metoda

Je vhodný pro všechny generace bez rozdílu věku a pohlaví, pro lidi s dobrou fyzičkou i bez ní.
Cvičení je vhodné pro tanečníky, sportovce, lidi s chronickou bolestí zad, lidi s nadváhou, lidi s opakovaným napěťovým zraněním, lidi trpící stresem, lidi se zájmem o prevenci osteoporózy, pro těhotné a ženy,
které chtějí otěhotnět, pro astmatiky. Doporučuje se i jako pokračování rehabilitační léčby.

 

Jaké bolesti dokáže zmírnit (odstranit)

Dokáže např. zmírnit bolesti v bederní oblasti zad, bolesti krční páteře, bolesti hlavy, bolesti kloubů, menstruační bolesti.

 

Co budete potřebovat pro cvičení Pilates

Cvičí se především na podložce bez pomůcek, využívá se tak hmotnosti vlastního těla.

 

Pilates MOTTO

·         Po 10 lekcích se budete cítit lépe,

·         po 20 lekcích budete lépe vypadat,

·         po 30 lekcích budete mít nové tělo.